lördag 16 april 2011

16/4

God förmiddag & Hej igen...

Erik som varit sjuk/förkyld några dagar har nu lyckats smitta mig vilket gör att jag har ro till att sitta och blogga lite då jag inte orkar ta tag i allt annat just idag, vilket är bra då det varit lite glest mellan inläggen här på sista tiden ;) Annars har det varit fullt upp med uppsatsen, seminarie, jobb/sommarjobb ansökan och intervjuer och annat som vetrinärbesök. Nelson är dock inte sjuk utan det var bara dags för vaccination och en koll på hans trampdynor som jag tycker är väldigt slitna, vilket dem även var enligt vet. Så ni blir det till att undvika promenader på asfalt och grus...vilket känns som en omöjlighet här =/ Har även beställt ngn dyr olja från apoteket (tanninolja) som ska vara bra för tassarna och funderar på att även införskaffa laxolja.

Förra helgen kom mina underbara vänner ner till skåne och överraskade med picknik vid havet, grillning på kvällen och mys i solen...behövligt och väldigt trevligt! Även Nelson uppskattade gästerna då en av dem var en fyrbent varelse, Tussie =)

Efter lunch beger jag mig återigen till Växjö och 25-års fest ikväll...hoppas bara jag känner mig piggare tills dess i alla fall, men en liten snapps sägs vara bra bacill-dödar-medel så det är värt att pröva ;)


                                 Bus med Tussie!

                                       Håller span på grannarna, och särskilt grannkatten!


                                          Mys i solen!

                                         Vem där?

                          Vid renbäddningen gjordes ett undantag och en viss prick fick mysa i sängen ;)


Det var allt för denna gången! Kramar från oss

2 kommentarer:

  1. Så söt och så mysigt han hade det! :)

    SvaraRadera
  2. haha, han ser verkligen ut att mysa av undantaget iaf! :)

    SvaraRadera